Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7 na Mokotowie

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 7 z siedzibą przy ul. Narbutta 65/71 istnieje już od przeszło 50 lat. Powstała 1 września 1970 roku w wyniku połączenia dwóch poradni: Poradni Wychowawczo-Zawodowej (istniejącej od 1961 roku przy ul. Odyńca 69) oraz Poradni Psychologicznej nr 4 (istniejącej od 1966 r przy ul. Puławskiej).

W okresie od 1970 roku do dziś Poradnią kierowało pięciu dyrektorów:

  • pani Zofia Bulien
  • pani Ludmiła Pęska
  • pani Aniela Sobolewska – Pisula
  • pani Maria Głodek
  • pani Katarzyna Gęsiarz – od 2021 roku

Budynek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 7

W ciągu minionych 50 lat nastąpił znaczny rozwój placówki: powiększyła się liczba pracowników, rozszerzył się wachlarz specjalistów.  Na początku w Poradni pracowali psycholodzy i pedagodzy, obecnie jej szeregi zasilają także logopedzi, psychoterapeuci, terapeuci Biofeedback, terapeuci integracji sensorycznej, terapeuci przetwarzania słuchowego, ortoptysta i lekarz psychiatra. Nasza oferta poszerzyła się o zajęcia terapeutyczne i profilaktyczne kierowane do uczniów, rodziców i nauczycieli. Oferujemy pogłębioną diagnozę, terapię oraz zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci w wieku od 0 do 18 lat. 

 

Na przestrzeni lat powiększyła się powierzchnia użytkowa Poradni. Pojawiły się dodatkowe sale do terapii SI, gabinety zajęciowe i terapeutyczne odpowiadające współczesnym standardom.

Celem PPP7 jako publicznej placówki oświatowej jest udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej potrzebującym dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom z rejonu Górnego Mokotowa.

Od 2001 roku Poradnia specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci w spektrum autyzmu. Obecnie opiekujemy się pacjentami z sześciu dzielnic Warszawy: Mokotowa, Ochoty, Śródmieścia, Włoch, Ursusa i Ursynowa. Prowadzimy psychoedukację rodziców, opiekunów i nauczycieli dzieci w spektrum autyzmu.

Dyrekcja Poradni nr 7 zawsze przywiązywała wagę do poszerzania wiedzy specjalistów, uaktualniania metod pracy oraz wyposażenia Poradni w najnowsze narzędzia diagnostyczne. Dzięki temu obecnie posługujemy się narzędziami do badania rozwoju dziecka, które odpowiadają współczesnym standardom.  Pracownicy regularnie przechodzą specjalistyczne szkolenia. Przekazujemy również naszą wiedzę studentom w ramach praktyk zawodowych.

Skip to content