W ramach projektu “W drodze po nowe kompetencje/ On the path to the new skills” współfinansowanego przez Unię Europejską w naszej poradni odbyły się liczne warsztaty skierowane do rodziców i dzieci z dzielnicy Mokotów.
W dniu 24.04.2025 odbyły się warsztaty
“Wzmacnianie więzi z dziećmi poprzez uważność”
Skierowane były do rodziców z Mokotowa. Celem zajęć było podniesienie umiejętności i wiedzy z zakresu mindfulness. W zajęciach wzięło udział dziesięcioro rodziców wraz ze swoimi pociechami.
Przybliżono krótko tematykę uważności i zaproponowano rodzicom i dzieciom wspólne ćwiczenia relaksacyjne, odprężające ciało i umysł, poprawiające koncentrację uwagi.

Wszyscy uczestnicy zaangażowali się, chętnie brali udział w każdym ćwiczeniu. Rodzice wspierali swoje dzieci, dzieci zachęcały rodziców. Wszyscy dorośli uznali, że warsztat pomógł w rozumieniu dziecka, treści były zrozumiałe i przydatne.

Minfulness jest dobrą metodą do radzenia sobie ze stresem poprzez systematyczne praktykowanie. Ponadto rodzice uważają, że medytacja w domu może wzmacniać więzi rodzinne i z powodzeniem może być wprowadzana do życia rodzinnego.
Dzieci natomiast oceniły zajęcia bardzo pozytywnie, ważny był dla nich czas spędzony na zajęciach z rodzicami
i wspólne nabywanie nowych umiejętności. Podczas warsztatu można było poczuć ciepłą, dobrą, rodzinną energię, pełną akceptacji, wzruszenia i zrozumienia. Był to niezwykle miły czas nie tylko dla uczestników, ale także dla prowadzących.

22 maja 2025 r. odbyły kolejne się warsztaty
Warsztaty poprowadziły psycholog Lidia Kowalczyk i psycholog Magdalena Orkisz-Koleśnikow
„Mindfulness w budowaniu więzi rodzica z dzieckiem i radzeniu sobie ze stresem”

Zajęcia adresowane były do rodziców i ich dzieci w wieku 5 -7 lat.
Celem zajęć było:
- Wzmacnianie relacji rodzic – dziecko
- Zwiększenie uważności na narastające problemy emocjonalno-społeczne dzieci
- Kształtowanie umiejętności na uważność własnego ciała i umysłu
- Rozwijanie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie ze stresem
- Kształtowanie zdrowych nawyków w codziennym życiu
Poprzez zabawę , medytację, zajęcia plastyczno – techniczne rodzice z dziećmi budowali swoje relacje, ćwiczyli uważność oraz poznali wybrane metody relaksacyjne, które będą mogli zastosować w swojej pracy z dzieckiem w warunkach domowych.
Warsztaty poprowadziły
terapeutka SI Małgorzata Danielczuk, psycholog Maria Głodek, terapeutka SI Alicja Rembelska



Kolejne warsztaty
“Spokój Ninja“
współfinansowane przez Unię Europejską odbyły się 31 maja 2025 r.
Warsztaty łączyły w sobie elementy arteterapii i sensomotoryki.
Grupą docelową byli rodzice i dzieci w wieku 6-7 lat. Zajęcia skierowane były głównie do rodzin z dzielnicy Mokotów.
Głównym celem warsztatów było wsparcie rodziców w budowaniu kompetencji wychowawczych.
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie u rodzica rozpoznawania emocji dziecka i uprawomocnianie ich,
- Pomoc w zrozumieniu wartości jaką niesie wspólny czas z dzieckiem. Budowanie bazy doświadczeń rodzinnych jako klucz do budowania więzi.
- Poznanie i doświadczanie technik relaksacyjnych
- Udział w aktywnościach z wykorzystaniem elementów arteterapii i sensomotoryki
Z wykorzystaniem metody dramy dzieci i rodzice zostali przeniesieni do Kraju Kwitnącej Wiśni gdzie wykorzystując sztukę malowania, lepienia, tańca i pisania wierszy Haiku uczyli się o uczuciach i emocjach.




Zajęcia podzielone były na części w czasie który dzieci i rodzice wykonywali aktywność zakończoną zdobyciem koralika z Mocą Odwagi, Przyjaźni, Zgody, Spokoju i Ciszy.

Dzieci na bieżąco oceniały zabawy, przyklejając na tablicy emotikony.

Warsztaty ocenione zostały bardzo wysoko zarówno przez dzieci jak i rodziców.
Zajęcia poprowadziła
psycholog Joanna Popławska-Deflassilier oraz pedagog – terapeuta SI Beata Nowicka
„Przez sztukę do relacji z dzieckiem”
W dniu 24 maja 2025 r. odbyły się warsztaty arteterapeutyczne dla rodziców i ich dzieci pod tytułem „Przez sztukę do relacji z dzieckiem”. Warsztaty trwały 2 godziny i miały na celu zapoznanie uczestników z podstawami arteterapii oraz pokazanie, jak poprzez wspólne działania artystyczne można budować i pogłębiać relację z dzieckiem.

Choć warsztaty były pierwotnie zaplanowane w języku angielskim, ze względu na obecność polskich uczestników, zajęcia były prowadzone w trybie dwujęzycznym – zarówno po polsku, jak i po angielsku – co umożliwiło aktywny udział wszystkim uczestnikom.

W zajęciach wzięło udział sześcioro rodziców wraz ze swoimi dziećmi. W trakcie warsztatu przybliżono tematykę arteterapii oraz zaprezentowano dwa ćwiczenia praktyczne: jedno indywidualne i jedno zespołowe, które pozwoliły rodzicom i dzieciom na wspólne tworzenie oraz swobodną ekspresję emocji poprzez sztukę.
Atmosfera warsztatów była pełna zaangażowania, otwartości i wzajemnego wsparcia. Spotkanie zakończyło się krótką rozmową podsumowującą, w której uczestnicy podzielili się swoimi wrażeniami oraz refleksjami na temat wykorzystania sztuki w budowaniu relacji rodzinnych.
Spotkanie było prowadzone przez psychologów z poradni – Magdalenę Sekułę oraz Weronikę Ładę.